weer een keer over de auto….

Ooit, een hele tijd geleden, konden jullie hier lezen over de ellende met mijn nieuwe auto.

Nou het wonder is geschied hoor….. de auto is weer heel. Het duurde maar liefst 4 weken, maar de auto is er weer.

Wat een gedoe zeg, dagen hebben we lopen bellen naar dat garagebedrijf. En nee, we konden niet naar een ander bedrijf, want er zat nog garantie op de auto.

Nu wil het feit, dat er sinds een tijdje hier een pyromaan in de stad rondloopt, helemaal verzot op brandende auto’s en caravans.  Afgelopen februari had hij dus mijn vorige auto in brand gestoken, dus ben ik extra alert natuurlijk. En dan helemaal de eerste nacht dat je auto weer voor de deur staat.

Maar goed, wij naar bed zaterdagavond, want om nou de hele nacht bij de auto te gaan posten is ook nog al wat.

Rond de klok van twee hoor ik toch wat bekends aankomen….. het zal toch niet?????

Ik mijn  bed uit, richting slaapkamerraam……. en wat zie ik???

Juist, de BRANWEER!!

Vanuit het slaapkamerraam zag ik de brandweer ons pleintje oprijden, naar de voorkant van ons huis, waar onder andere mijn auto staat….

Ik ben nog nooit zo snel in mijn broek geschoten, naar beneden gerend, vest aangeschoten, schoenen aan en weg was….. richting voordeur…..

Pffffff, dat scheelde, geen vlammetje te zien.

Maar wat was er dan?

Ik was toch al buiten, vrouw en zoon kwamen een paar minuten later, dus toch maar eens kijken waar die brandweer was gebleven.

Die had dus de wagen gedraaid bij ons op het pleintje, om achterwaarts voor de flat bij ons schuin achter te gaan staan.

Bleek dat daar mensen waren die zichzelf hadden buitengesloten…..

Niet slim dus en al helemaal niet als je op vierhoog woont.

Brandweerman in het bakkie van de hoogwerker omhoog…… en echt… die man ging door een raampje naar binnen waar ik alleen al met mijn hoofd in klem zou komen te zitten.

Niet te geloven, echt knap van die man,  het raam was zelfs nog heel toen hij binnen was……

Iets voor drie uur lagen wij weer in bed, kwamen er toen achter dat er nog wel iets raars was …..

Van alle bewoners van de flat was er geen 1 wakker geworden…….. grote brandweerwagen voor je flat, ronkende motor, grote bouwlampen die naar binnen schijnen en dan nog doorslapen……… dat is pas echt in diepe slaap zijn…… of  zie ik dat nou verkeerd?

18 gedachten over “weer een keer over de auto….

  1. Dat is zeker typisch zeg! Wij werden laatst ’s nachts ook wakker van het geluid van een brandweerwagen (en dan niet van de sirene’s) en die stond zelfs nog twee straten verder op.
    Wat een ellende als er een pyromaan door de buurt gaat..en zeker als je er al een keer mee te maken hebt. Dan slaap je met 1 oor open!

  2. Goedenmiorgen Pamitsha.
    Ik kan wel nagaan waar je woont, wat erg zeg al die branden. Ze vinden de dader nog wel eens.Zolang moet je je auto goed in de bosjes verstoppen, maar pas op dat de bosjes geen vlam vatten. Hihihihi.
    Wat leuk om jullie eens in het eggie te zien.vanavond misscien weer. Dikke knuffel van Claudy.

  3. Zitten jullie in een wijk met doven, of gehoorgestoorden? Da’s lekker, want stel je toch voor dat het wél wéér jullie auto was geweest, hadden die dove buren rondom duidelijk niets gehoord of gezien…..Lekker dan. Gelukkig is het goed afgelopen, maar het lijkt mij heel beanstigend om daar nu zo te wonen met zo’n deventerkoek van een randdebiel….
    Groetjes van leentje

  4. @Billy: Ja dat is nou juist het rare, sinds ik ’s nachts werk, kun je overdag een kanon naast mijn bed afschieten, ik slaap wel door. Maar ’s nachts word ik vaak wel wakker als ik wat vreemds hoor.

  5. Wat een beangstigend idee dat er zo’n pyromaan rondloopt in je omgeving. Zeker als hij al eerder je auto in brand gestoken heeft. Ze zouden op bepaalde plaatsen toch beter camera’s op kunnen hangen want zo worden er toch vaak van die crminelen herkend en gepakt. groetjes van Mootje

  6. Joeghei .. ze is er weer!!
    Wij hebben echt hetzelfde met die auto’s
    Ik kocht ruim een maand geleden een auto Met keuring tot mei 2007 en hij valt nu al bijna van ellende uit elkaar :s

    Die van mij gaat er dus weer uit, wij pakken de fiets wel weer.

    xx Wiesje

  7. Oh bah wat een naar idee he zo’n pyromaan.

    Maar of ik wakker zou worden ’s nachts van sirene’s? Ik vrees van niet eerlijk gezegd.

    Een “heel flat” dat niet wakker wordt vind ik ook wel bijzonder.

    4 weken geen auto???? oh meis toch, ik begrijp t. hahaa. Erreg onpraktisch.

    Liefs Shamine

  8. Zoooowww zeg…. in een woord SPANNEND!!!
    Ik zit van ieder geluid, dat ook maar enigzins ongewoon is, rechtop in bed…
    Fijn dat je auto er tenminste weer is!
    Kun je niet `s nachts de hond bij de auto laten waken??? ( misschien een idee??? …. hihi… als je nu denkt “`Tuurlijk gek!!!” dan vat mijn suggestie asjeblieft als grap op…!?)
    Any way… EEN HEEL FIJN WEEKEND!!!
    Liefs en zo, Gabi

  9. @Iedereen: de pyromaan houdt zich nu al een aantal dagen rustig, de laatste auto die ging, was vorig weekend. Nu maar hopen dat het zo rustig blijft.
    @Gaby: whahahaha, onze hond zou hem eerder helpen dan dat hij het zou voorkomen.

Plaats een reactie