Rat

Zo heel af en toe gaan we naar het blauw-gele-zweedse warenhuis. Niet in het weekend, want dan is het daar altijd druk, maar op een doordeweekse dag, zodat je ook rustig kunt kijken waar je wilt kijken.
Een tijdje terug waren we er ook, zo’n grote geel-blauwe tas aan de arm en daar liepen we. Langzaam maar zeker verdwenen er spulletjes in de tas. Eigenlijk kwamen we alleen een nieuwe salontafel halen, maar ach, als we er toch zijn….

Na een tijdje passeerden we de kinderafdeling, ledikantjes, mini-meubeltjes, al dat soort spul stond daar. Aangezien hier het jongste kind bijna 21 is, er nog geen kleinkinderen in beeld zijn, zou je verwachten dat wij daar voorbij lopen.
Niks is minder waar, wij hebben M., ons kleine eigenwijze hondje dat dol is op knuffelbeesten. Het liefst een met een piepje, maar zonder is ook leuk.
Dus wij de kinderafdeling op, op zoek naar nog een knuffel voor de verzameling.

Manden vol hadden ze er staan, kleine knuffels, grote knuffels, keuze genoeg.
Opeens zag ik iets in een van de manden, mijn mond viel er bijna van open! Zo’n knuffel koop je toch niet voor een baby of klein peutertje? Ze hadden er zelfs meerdere kleuren van! Wat dat voor knuffelbeest was? Een rat!! In het zwart en in het wit hadden ze die liggen.

Nou ben ik al een tijdje uit de kleine kinderen, maar ik zie mijzelf toch nog niet met een rat als cadeautje bij iemand op kraamvisite gaan. Ik denk dat ik ook erg verbaasd zou zijn als ik dat zelf had gekregen voor een van mijn kinderen.

Maar voor de hond is het misschien wel leuk bedachten we en er belandde een zwarte en een witte rat in de tas.
En het is een groot succes, de hond in er dol op. Probeert hem “dood te schudden”, smijt ze door de kamer en soms wil hij een rat mee als we gaan wandelen. Dat mag dus niet, maar rat wacht dan in de gang tot we terug zijn.

Ik weet het, sommige mensen behandelen hun huisdieren als hun kind, maar ik denk toch dat de ratten bij de I.kea op de verkeerde afdeling liggen, op de afdeling “huisdieren” zouden ze denk ik een stuk beter passen! Ook beter verkopen denk ik. Of ben ik nou echt oud en is het heel normaal om ratten te geven als kraamcadeau?

3 gedachten over “Rat

  1. In de punktijd kan ik mij herinneren liepen jongeren met een huisrat op hun schouder rond.
    Maar zelf zie ik toch liever geen rondlopende ratten.

    Leuk verhaal!

    Voorspoedige jaarwisseling en een mooi 2015 toegewenst.

    Vriendelijke groet,

Plaats een reactie