Sokken

Van de week was het weer tijd voor een bezoekje aan de tandarts en de mondhygiëniste. Drie maanden zijn tenslotte zo voorbij.
Ik zou eerst bij de tandarts naar binnen gaan en daarna bij Ria, de mondhygiëniste.
Maar omdat de tandarts uitliep, mocht ik gelijk naar Ria en zou de tandarts daar later binnen komen voor de driemaandelijkse controle.

Ria was al druk bezig met mijn gebit schoon te maken toen de deur open ging en de tandarts binnen kwam.
“Goedemorgen!”, riep de man vrolijk.
En nadat wij hem ook een zeer goedemorgen hadden toegewenst, kwam er achter aan: “Ik ben vanmorgen vergeten om een sok aan te trekken.”
Verbaasd kijk ik naar beneden, inderdaad, een blote voet in een schoen en een gesokte voet in een schoen! Is het wel verstandig om een tandarts die zijn sok vergeet aan te doen, in mijn mond te laten kijken? Ik weet het zo net nog niet, dus doe voor de zekerheid mijn mond maar dicht en hou dat ook maar even zo.

Ria roept; “Oh echt????” En haar mond blijft juist van verbazing een stukje open staan.
“Hahaha, nee”, antwoordt de tandarts, “Ik heb een wondje aan mijn voet en een sok irriteert vreselijk, dus laat ik hem liever uit.”

Opgelucht haal ik adem, als dat alles is, kan hij ook wel mijn gebit controleren. Dat doet hij dus en vertrekt daarna weer naar zijn eigen behandelkamer.

Ria gaat weer verder met haar werk, een zoutspraybehandeling. Getver, dat voelt of er een strooiwagen met een gangetje van 60 km/u door je mond rijdt. Zout water spettert alle kanten op, mijn gezicht, bril en haar zitten onder de spetters!
Gelukkig is ze er snel mee klaar en poetst ze mijn hele gezicht weer netjes schoon. Ook poetst ze de bril weer. Mijn haar mag ik zelf doen.

Niet veel later sta ik al weer bij de balie om een nieuwe afspraak te maken voor over drie maanden.
De deur van Ria’s kamer gaat weer open, ze kijkt mij aan, vervolgens richting de kamer van de tandarts en tegelijk zeggen we: “Doe dan helemaal geen sokken aan!”

Even later loop ik glimlachend buiten, altijd gezellig zo’n bezoekje aan de tandarts!

6 gedachten over “Sokken

Geef een reactie

