Wachten

Hele dagen kan ik tevreden thuis zijn zonder een voet buiten de deur te zetten. Een echte huismus kan ik wezen, verveel me thuis nooit en de muren komen echt niet op mij af.
Kan mij uren vermaken met een boek, een laptop, een puzzelboekje of een handwerkje. Ook het huis poetsen vind ik niet erg en met plezier strijk ik zelfs een mand strijkgoed weg.

Maar oh wee, als ik thuis moet blijven, als er bijvoorbeeld een monteur ergens voor moet komen of als er een pakje bezorgd wordt. Dan krijg ik plots de drang om toch maar vooral weg te willen.
Ik wil naar de winkel, vind het ineens de ideale dag om een eind te lopen met de honden of moet nodig eens bij deze en gene op de koffie.
Moe word ik dan van mij zelf, loop maar te drentelen door het huis, weet niet wat te doen, kan gewoon mijn draai niet vinden.

Vandaag wordt er tussen 11.00 uur en 18.00 uur een pakje bezorgd. Het is nu 11.30 uur, van mij mag de bezorger nu wel aanbellen.


Dan kan ik weer rustig een beetje poetsen zo hier en daar, een boekje lezen of eens over het internet struinen! 

4 gedachten over “Wachten

  1. Wat leuk dat je mijn blog volgt, welkom. En bovenstaand blogje. Ik heb dat precies hetzelfde. Ook zoals ik deze week mijn auto uitleende aan mijn zoon, had helemaal geen plannen om weg te gaan. Maar opeens halverwege de dag het gevoel kreeg dat ik wel weg wilde, gewoon stom natuurlijk maar goed zo werkt het blijkbaar bij meer mensen. Leuk blog zal een andere keer eens komen lezen bij je verder.

Geef een reactie

