Gevallen

Al drie jaar zit dochter op paardrijden. Al die tijd zat ze in een groep voor kinderen/mensen met een beperking. Doordat de groep de laatste tijd van samenstelling is veranderd en dochter beter is gaan rijden mocht ze naar een reguliere groep.

Apetrots was ze natuurlijk en het gaat ook hartstikke goed in die groep.
Er was alleen een nadeel, dochter kon nog niet galopperen en de rest van die groep kon dat wel.
Tijd dus om dochter de galop aan te gaan leren.


Afgelopen donderdag was het zover, ze zou de eerste beginselen leren.
Al gauw had ze het onder de knie en galoppeerde ze een stukje.
En nog een stukje en nog een stukje.
Nog een stukje mocht ze en toen….

Raakte ze haar evenwicht kwijt, trok daardoor aan de linkerteugel, paard maakte dus een scherpe bocht naar links en….

Daar vloog dochter door de lucht, landde op haar zij in de bak, rolde nog een paar meter verder en bleef stil liggen.

Verbaasd en geschrokken keek ze om haar heen, de instructeur beval haar te blijven liggen en iemand zette haar paard een eindje verderop neer.
Gelukkig bleek al snel dat ze niks mankeerde, behalve de schrik was er niks aan de hand.

Vijf minuten later zat ze alweer op haar paard en stapte vrolijk rond.

Na de les zei ze doodnuchter: "Ach, iedereen valt er weleens vanaf, dus nu heb ik dat ook eens meegemaakt."
Eenmaal thuis bleek dat haar paardrijbroek en cap kapot waren.
De broek valt nog wel te maken, de cap uiteraard niet.

Zo levert die val haar ook nog een nieuwe cap op… hoe was het ook alweer… juist ja… ieder nadeel heeft zijn voordeel. Wink_1

Paardrijden1_1

P.S. in de groep voor kinderen met een beperking ( bijv. autisme, spierziektes, adhd, geestelijk gehandicapt, enz., enz.) zijn nog een paar plaatsen vrij voor nieuwe ruiter(tje)s. De lessen worden op de woensdagavond gegeven van half 7 tot 8 uur op een manege in de buurt van Deventer en er is 1 op 1 begeleiding. Mocht je iemand kennen die graag in deze groep wil meerijden, laat diegene dan even contact met mij opnemen, dit kan gewoon via het mailformulier op deze pagina.

18 gedachten over “Gevallen

  1. Je weet wat ze zeggen “Een goede ruiter moet eens van het paard vallen wil het een goede ruiter worden”Die doop heeft ze gelukkig met glans doorstaan, en een nieuwe cap is nog altijd goedkoper dan het verdriet van een gebroken been of arm. En gelukkig is ze er heerlijk nuchter onder..
    Wens haar alle sterkte toe en goed gedaan meis..
    Groet van Indianspirits.

  2. Hey pamitsha, ik ben blij dat jullie dochter niets mankeerd door de val . ze zal wel geschrokken zijn. Alhoewel ik las dat ze zij dat iedereen wel een valt.
    Tja dat is ook zo.

    In de buurt van deventer, hmmm dat klinkt interesant.
    Ik zelf woon in leeuwarden, maar dochters lief wonen bij moeder in wijhe. Dat ligt niet zo heel ver van deventer. Ze moeten het ook leuk vinden.
    Oudste dochter heeft waarschijnlijk NLD , Bevestigd door de kinder psych uit eefde. Ik zelf heb ADHD tja het is me wat.
    Groetjes uit friesland .

    Kraker.

  3. Wat knap van je dochter zeg! Ik heb ook heel lang paardgereden, toen ik er voor het eerst afviel, viel ik op mn gezicht. Door een bloedneus zat het bloed overal.. Ik stapte er weer op, maar was de hele les te beduusd om maar iets uit te brengen. Zo nuchter was ik dus niet, haha..

Plaats een reactie