verbouwing

Begin deze maand is de supermarkt hier aan de overkant een anderhalve week gesloten geweest, dit in verband met een verbouwing. Alles kwam uiteraard op een andere plek te staan, dus mijn standaard boodschappenlijst die hier in de pc staat, voldoet ook niet meer. Op die lijst staat alles netjes in de volgorde waarin je de produkten tegenkomt op je ronde door de winkel.

De verbouwde zaak werd twee weken geleden feestelijk geopend.
De eerste avond kreeg iedereen 10% korting op zijn/haar inkopen. De andere dagen waren er onder andere een clown en een koek en zopie tent. En er was extra personeel aanwezig in de winkel. Mocht je als klant iets niet kunnen vinden, werd het voor je gehaald en zelf nog in je kar gemikt, dat was pas service!

De tweede week was helaas het extra personeel niet meer aanwezig, je mocht nu zelf zoeken. Maar geen nood, zei de manager van de supermarkt, er waren plattegronden gemaakt van de winkel en die kon je gratis en voor niks pakken.
Helaas zat er hoognodige vergrootglas er niet bij, ik zag alleen maar vakken op het a-viertje met daarin hele kleine lettertjes…… niet te lezen voor mij met mijn oogafwijking, dat werd dus zoeken.

Afgelopen vrijdag ging vrouwlief de boodschappen dan maar doen, misschien had zij meer succes…
De schade: een half uurtje zoeken naar de ananas…. zaterdags maar even bij een andere winkel rijst gehaald, daar wisten we het te vinden….. zondagmorgen bij de benzinepomp maar gauw even brood gehaald…. zondagavond uit de vriezer maar ijs gepakt, bij gebrek aan ander toetje……

Het wordt dus tijd dat hier de boodschappenlijst aangepast wordt en de plattegrond uitvergroot wordt…. of als ik het nou lief vraag…. zouden ze dan de winkel weer in originele staat terug willen brengen???

10 gedachten over “verbouwing

  1. Ik heb ook geen idee wat de bedoeling is als alles omgegooid wordt. Bij ons is eind vorig jaar de hele handel omgegooid, ik loop nu kris kras door de winkel om alles logisch in de kar te krijgen (zware spullen onderop).
    Nou ja ut zal wel weer wennen.

  2. Bij ons word ongeveer twee keer per jaar alles omgegooid.
    Gelukkig houden ze wel de koffie en thee bij elkaar, en de koek en de beschuiten zodat er nog enige logica in zit.
    Liefs Teun

  3. Ja en daar zit toch een hele strategie achter. Het is namelijk zo dat ze willen dat de mensen met een vast boodschappenlijstje ook nog andere, vaak overbodige, producten kopen.

    Door weer opnieuw te moeten zoeken valt je oog automatisch op de andere producten. De kans is groot dat je wat extra’s mee neemt.

    En lag er wat extra’s in je karretje?

    Ik wens je een fijne dag, enjoy,
    Big City Girl

  4. Heel irritant dat ze alles omgooien in de winkel…en net als je weer alles weet te vinden beginnen ze weer van voor af aan. Volgens mij is het om je attent te houden…anders loop je blindelings naar wat je nodig hebt en nu zie je al het andere lekkers ook aan je voorbij komen 😉

  5. is wel een handig ideetje, zo’n boodschappenlijst in volgorde van de inrichting…maar ja, bij een herschikking dient die dan ook aangepast te worden hé…

    Dan maar alles wat je meestal koopt netjes op de juiste locatie neerpennen de volgende keer

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s